Sunday, February 21

++ seoranG Pelajar yang cemerlang ++


Kaedah belajar berkesan yang bakal anda perolehi mengeluarkan kemampuan yang terpendam dalam diri anda untuk cemerlang dalam sebarang peperiksaan. Kaedah ini terdiri daripada langkah-langkah mudah,praktikal dan terbukti keberkesanannya kepada ramai pelajar.

Intinya, kaedah ini mengakui bahawa pencapaian pelajar dalam akademik bukanlah dinilai kepada betapa geniusnya akal mereka, tetapi bergantung pada sejauh mana pelajar itu menggunakan teknik belajar yang berkesan ketika belajar. Begitu juga, bukanlah kuantiti atau tempoh ulangkaji yang menentukan kecemerlangan, tetapi kualiti ulangkaji yang dipraktikkan.
Sekiranya pelajar benar-benar melaksanakan dengan yakin kesemua langkah-langkah yang dibincangkan dengan tepat, penulis menjamin 100% pelajar akan melihat perubahan prestasi dalam keputusan peperiksaannya yang jauh lebih banyak berbanding tempoh masa yang digunakan untuk mengulangkaji pelajaran. Dengan kata lain, “Belajar Sedikit, Dapat Banyak”.



Walaupun begitu, dengan hanya mengetahui teknik belajar berkesan, masih tiada jaminan seseorang pelajar itu untuk cemerlang dengan erti kata sebenarnya. Kecemerlangan seseorang pelajar juga mempunyai kaitan rapat dengan cara hidup yang diamalkan, kehidupan sosial dan kemahiran mengurus diri dan masa. Justeru, dalam workshop ini juga dibincangkan aspek-aspek tersebut secara rinci dan praktikal bersesuaian dengan situasi pelajar masa kini.

llvxv_pix cat seMpoi_vxvll



aksi manja comotku..wah!!!















posing ayu gi2!!!hehheehe

<<+xx`CaT sEmpo!`xx+>>


hehe...kucing pun ade gak sempoi kan...ni kucing aku.nme dier comot.1 famili aku cyunk sgt dgn dier sbb dier gila2 ckit..bela dier sejak kecik g..sekrg ni dier da besa da.. da lahirkan ank pun..opp!! lupa lak.. dier ni she..kih kih..klu x..dier x lahir ank la.. huhu...ape yg suka ttg kucing aku ni..bila dier nk mkn dier akn memekak kat telinga kite lg2 klu kite tgh tido.. kihkih..smpai kite leh bgun la..pas to..mse dier tecik..dier suka maen dgn bear.. ank ptung yg kecik tuh..kdg2 tengok dier mcm kucing giler pun ade gak..comot ni suka memburu..memburu ape2 je la..burung ke cicak ke..sume dier tibai lah..hmm jadi seorg pemburu terhormat ar.. kihkih..

Tuesday, February 9

++llxx_GaYa HiduP RemAja_xxll++


Sebagai remaja normal yang berfikiran matang, kita pasti pernah duduk termenung bersendirian. Dalam situasi itu, apa yang sering kita fikirkan? Di sebalik angan-angan, fikiran, lamunan dan mengingat kenangan, pasti kita pernah terlintas memikirkan nasib ataupun keadaan yang sedang kita hadapi. Tujuannya adalah merealisasikan keinginan menjadi remaja yang ada style, tetapi tidak mengabaikan gaya pemikiran yang betul. Gaya hidup sebenar bukan sekadar dilihat daripada gaya percakapan, style rambut, minat, jenama barangan yang dipakai dan sebagainya. Tetapi remaja yang bijak memilih rentak hidupnya. Dalam hidup bermasyarakat, kita dapat perhatikan terdapat banyak perbezaan antara orang yang hanya memiliki gaya fizikal dengan orang yang memiliki gaya mental yang sihat. Ini kerana, corak dan gaya pemikiran mempengaruhi pembentukan tingkah laku seseorang. Antara gaya yang baik juga adalah melalui inisiatif dan sikap kita pada tanggungjawab. Bagaimana kita mengambil berat berkaitan, keputusan dan tindakan yang dilakukan oleh diri sendiri? Orang yang bertanggungjawab dengan situasi sebegini selalunya memiliki gaya kesempurnaan melakukan setiap tugasan yang dihadapi. Mereka yang faham dengan makna hidup adalah orang yang faham hakikat kehidupan. Hakikat hidup pula adalah berbentuk prinsip ataupun idea-idea rasional yang baik supaya kita serapkan dalam diri. Dengan memahami hakikat hidup, kita lebih matang dalam merangka pelan kejayaan dan menghadapi 1001 dugaan. Berfikir rasional adalah senjata paling ampuh bagi digunakan. Ini semua dapat diperoleh daripada idea dan saranan positif mengenai kehidupan. Kita boleh mendapatkannya melalui buku ini.

Seterusnya kita menilai diri semula. Adakah kita sedang berada di landasan jalan tujuan hidup sebenar? Ataupun kita sedang berseronok tanpa sedar yang kita mula tersasar jatuh daripada tebingnya? Dalam dunia ini, ada dua unsur yang mengelirukan iaitu antara keperluan dan kemewahan. Apabila kita selalu mengingati makna dan tujuan hidup, kita akan lebih menumpukan pada aspek keperluan. Sebaliknya apabila kita sendiri fanatik, kita menjadi hamba kemewahan yang tidak pasti dengan tujuan sebenarnya. Oleh itu, sekiranya kita dilanda masalah kemurungan, kesedihan, kegagalan dan dilema memilih jalan hidup yang berjaya, singkap dan renung semula mengenai falsafah dan makna hidup adalah satu cara yang dapat menyelamatkan diri kita. Bahkan ia memberi panduan yang tepat supaya kita tidak hanya sering tersasar daripada tujuan hidup sebenar.

tekan cini cepat!!!huhu

<<--(paraH Klu Slamber)-->>

++ L!nDa daK sempoi ++hidup kalu selamber sgt susah gak,sempoi pun susah sbb kdg2 org x suka..
300x250 Ads
 
Copyright © 2010 +DaK sEmP0!+ | Design : Noyod.Com